Mä olen toivoton kankaiden hamstraaja. Alkoi olemaan joka paikasa laatikoittain kankaita. Niin uusia kuin käytettyjäkin... aivan liikaa. Yritin olla ostamatta ( erityisesti kierrätyskeskus on vaarallinen paikka ). Sitten haitissa sattui se järkyttävä tapaus.... Muistin, että  mulla on ne Suuri Käsityö Lehden ja SPR :n kaavat lasten vaatteisiin. Kaivoin ne mapista esiin ja kaivoin ullakkokomerosta 2 valtavaa laatikollista kankaita. Puolet oli sopivia tarkoitukseen. Myös SPR :n sivuilta löytyy kaavat ( PDF - muodossa, mitä se tarkoittanee ) ja ohjeet. Mä en osaa linkittää vieläkään ... muut kai googlella löytynee. Neulomis ja virkkaus taitoisillekin oli peiton ohje...

Nyt heitän haasteen... kuka ompelisi tai  neuloisi vaikka sukkiakin avun tarvijoille ympäri maailman. Mä aloitin ja ainaki 2-3 kaveria ois mukana.

Tässä on hame. Ommeltu suorasta palasta. Ennen tämä oli keittiönpöydän liina, pieni sellainen. Kangas riitti just ja just. Tasku erivärisestä kankaasta ja tarjouskorin pitsiä helmaan.

Tämä pala oli tarjouskorista ja jäi pyöriin nurkkiin. Samaa tarjous pitsiä ja erivärinen tasku, jotta saa lisäväriä. Nyöritkin on alekopasta ostettu vuonna pipo ja myssy.


Toinen hame, punaisella pitsillä.....

Joku tilkku tämäkin, kierrätyksestä....

Tässä on hame, jota on moni ihaillu. On verhokapan pätkä. Helmaan säästin tuon rimpsun ja lisäväriksi punainen pitsi..... Taskukin on jouluinen, tuo kangas.

Tämä hame valmistui vanhasta sivuverhosta. Toinen pitkä sivu oli kantattu vinonauhalla ja hyödynsin sen helmaan....

Mitähän olin tästä "marmori kuvioisesta " kankaasta aikonut tehdä ? En muista, mut nyt sekin on käytössä.

 

Paljon sain kankaita kulumaan, samoin laatikossa pyörineet pitsit ja nyörit ovat mukavasti huvenneet. Pahvilaatikollinen odottaa kankaita täynnä... oikeesti,tästä täytyy tykätä et alkaa moiseen. Pakkopullalta ei saa tuntua yhtään. Teen niin paljon kuin innostaa.... ilman että alkaa tuntua siltä kuin olisi pyhimyksen sädekehä pään päällä. Mun mielestä se on niin, että tätä tehdään ihan auttamisen halusta.